Vypadá to, že nám situace s Covid 19 nadělí na letošního eventového Mikuláše opět citróny, a protože se obecně ví, že se lidé na večírky těší, je čas se připravit, aby z těch citrónů byla možnost namíchat tu nejzábavnější a nejchutnější vánoční limonádu. 

 

Aktuálně nikdo neodhadne, zda se v prosinci budou moci večírky uspořádat. Je na čase se zamyslet a hledat alternativy k plánovaným programům, na které se zaměstnanci těšili, ale které možná neproběhnou. Řada firem vyčkává, jaké opatření vydá MZČR, akce jsou na tzv. wait listu, někteří naši klienti již klasický večírek v uzavřených prostorách odvolali a společně hledáme alternativní a bezpečný způsob organizace akce. Další hledají vhodný formát, který by se mohl odehrát online. Jsou i klienti, kteří stále vyčkávají. 

 

Jste v podobné situaci a hledáte způsob, jak nahradit zaměstnancům a kolegům tolik potřebné sociální interakce, společné zážitky a sdílení informací? Zkuste hledat variantu, jak uspořádat společensky odpovědný event. „Pokud se chystáte program redukovat nebo hledat jiné řešení, které nahradí lidem tolik potřebné sociální interakce, myslete na to, že lidé většinou milují Vánoce a v tomto období rádi pomáhají. Prosinec je měsíc, kdy lidé věnují nejvíce peněz na charitu, myslí na své okolí, hledají možnosti, jak potěšit druhé a obdarovat své okolí. Bilancují smysluplnost předchozího roku, a právě proto je uspořádání prospěšné a udržitelné aktivity velmi příhodné. 

 

 

Využijte předvánoční náladu, kdy lidé rádi pomáhají a zapojí se rádi do různých společných aktivit. Sdílejte s kolegy společensky odpovědné hodnoty vaší firmy. Podpoříte tak nejen týmové ducha, pocit sounáležitosti, ale také dobrý pocit z komplikovaného závěru roku. Nemáte-li prostor uspořádat aktivitu, seznamte zaměstnance a kolegy s různými možnostmi pomoci. Buďte dobrými sousedy a dejte lidem tip, kde se v okolí vaší firmy mohou zapojit v rámci vánočního dobrovolnictví. 

 

 

A jaké aktivity v rámci udržitelného eventu zvolit? I když to ze začátku tak nevypadá, existuje mnoho zajímavých možností. Můžete uspořádat venkovní vánoční setkání, v přilehlých vnějších prostorách vaší firmy. Lze změnit i celý charakter akce. Zaměřte se na cílovou skupinu, které chcete pomoci, která je nejblíže vašim společensky odpovědných aktivitám vaší firmy. Můžete se zaměřit na lidi bez domova, seniory a další. Vyhlaste například sbírku a vysvětlete lidem, ať přinesou kvalitní oblečení, které prostě nenosí, jde o to přinést méně věcí, zato kvalitnější, které tak vrátíte do oběhu. Na závěr sbírky uspořádejte vánoční punč a oslavte             s kolegy výsledek. Poděkujte za spolupráci a objasněte komu bude oblečení darováno a co se s ním bude dít dál. 

 

 

Je možné se také pustit do osvětové akce, pokud je váš vánoční večírek v ohrožení. Vše může také probíhat online. Online lze uspořádat zážitkovou přednášku s tipy a triky, jak na udržitelnější Vánoce. Společně si můžete předat tipy na vaření, nákup dárků, dobrovolnické práce, jak na udržitelný úklid, jak nakoupit vánoční výzdobu a další. Na přednášku lze navázat praktickým workshopem, kde pod vedením zkušeného kuchaře mohou účastníci uvařit tradiční česká vánoční jídla. Oblíbený bývá také workshop, kde si společně vyrobí všichni vánoční výzdobu nebo vyzkouší různé druhy balení dárků. 




Přidat komentář