SDG´s Family Day
Proč SDG´s a o čem jsou?
Řada firem se zavázala svou činností a dopady budovat udržitelnější budoucnost skrze rozvoj vlastního odpovědného podnikání. Ve firmách vznikají nové pracovní role spojené s agendou udržitelnosti, které řeší firemní odpovědnost a jejich snahou je přiblížit toto téma zaměstnancům a jejich rodinám, ale i vně vlastní organizace směrem k zákazníkům a dodavatelům. Před zodpovědnými pracovníky v rolích ředitelů udržitelnosti, CSV managerů, CSR managerů, HR managerů, a nejen jich stojí řada výzev. Mezi ně patří změna firemní kultury, propsání principů udržitelnosti do firemních hodnot a rozšíření mind setu zaměstnanců o udržitelné principy
„Díky našim dlouholetým zkušenostem, již několik let pomáháme firmám organizovat udržitelnější eventy v souladu se SDG´s a hledat s našimi klienty cestu, jak být zodpovědnější vůči planetě i společnosti,“
Jak trávit čas s rodinou smysluplně?
Čas strávený s rodinou je jedinečný a chvíle, které věnujeme dětem a partnerovi jsou neopakovatelné. Family Day jsou akce, kde organizátor, tedy zaměstnavatel ukazuje, že mu záleží na rodinném zázemí a pohodě zaměstnanců. Family Day je příležitost, jak strávit aktivně příjemný den, jak poznat z jiné stránky své kolegy a jejich rodiny. Je to příležitost, jak lze nenásilně propojit rodinný a pracovní svět. V rámci firemních Family Day lze účastníky inspirovat k udržitelnosti, zapojit je do udržitelných aktivit, představit a vysvětlit mnoho témat, která se dají implementovat do chodu rodin.
„Inspiraci pro jednoduché workshopy můžete hledat v rámci našich edukativních eko workshopech s názvem Odpovědná dílna. Všechny činnosti probíhají podle předem připraveného programu a baví celé rodiny. Výrobky si mohou účastníci buď odnést domů, nebo je věnovat na charitu. Předmět vyrobený na workshopu má navíc funkci “dva v jednom”. Kromě tvůrčí činnosti, která přináší radost, se hodí také jako užitečný nebo designový dárek z akce“.
Složitá témata komunikujeme jednoduše – proč je dobré děti nepodceňovat?
V agentuře M-ocean jsme například připravili soutěžní Family Day s názvem „Pomůžeme planetě i lidem“. SDG’s Hero Day bylo zábavné odpoledne, které pomocí prožitku chtělo přiblížit zásadní témata odpovědného rozvoje světa v souladu se SDG´s. Skrze soutěžní úkoly, zábavná stanoviště přiblíží dětem i jejich doprovodu, na čem je potřeba pracovat a čeho naplněním udržitelných cílů dosáhneme. Koncept hry je provázaný s praktickými tipy pro každý den.
„Právě díky praktickým tipům se mohou účastníci vydat na cestu každodenního hrdinství a cítit se skvěle. Pomůžeme tak ochránit náš svět a vrátit ho do původní rovnováhy. Krok každého z nás se počítá.“
Poučení pro každého – rodiče vs. Děti
Takovéto akce mohou být poučením a obohacením pro každého účastníka. Rodiče i děti si z aktivit, workshopů vezmou mnoho cenných zkušeností a zážitků, které společně mohou implementovat do svých každodenních činností a ve své rodině. Společně uvidí, jak je možné zlepšit vlastním ohleduplným jednáním celkovou atmosféru ve společnosti. Být ohleduplní, podporující a rozdávat více úsměvů a pozornosti než očekávat. Poděkovat za věci, které se stali automatické.
Co to znamená pro firmy – v čem je to progresivní a inovační?
Firmy, které dlouhodobě podporují profesní i osobní rozvoj zaměstnanců by neměly zapomínat ani prohlubování jejich “green skills”, hodnot, znalostí a dovedností, které jsou potřebné pro život v udržitelné společnosti.
Jak do programu zapojit firemní CSR?
Z praxe vyplývá, že otevřené přednášky, webináře a články ve firemních médiích nestačí. Je potřeba vše doplnit o programy a aktivity, které rozšiřují osobní zkušenost s udržitelností, formou zážitku, který prožijí zaměstnanci firmy společně. Třeba v rámci firemních Family day, teambuildingu nebo jednoduchých workshopů, které jsou připravení v souladu s cíli SDG’s a mají pozitivní sociální dopad na komunitu firmy.
Udržitelnější akce jsou inspirativní, aneb co si sebou odnesete domů?
V současné době chceme realizovat eventy takovým způsobem, abychom dokázali, že lze firemní akce organizovat s minimálním dopadem na životní prostředí a maximalizovat sociální dopad na společnost. A také, aby si účastníci odnesli co nejvíce povědomí o možnostech, jak oni jako jednotlivci mohou přispět ke změně a udržitelnosti ať už ve firmě či ve svých rodinách.